zondag 6 oktober 2013

Gitaarmeisje

Aan een volledig fictief gitaarmeisje. Ofwel aan elk gitaarmeisje. Het is al gelijk. Dit is voor alle gitaarmeisjes die bestaan en alle gitaarmeisjes die niet bestaan. Want het zijn gitaarmeisjes. Hier een filmpje van een van de vele keren dat ik Gitaarmeisje nog zal voordragen.


Klinkers dresseren de klinkers,
je plosieven explosief en
je akkoorden gooien
de munt in het hinkspel,
klutsen al mijn hersencellen,
een storm in mijn broeierige brein.
Zing de zoete zomer uit je lijf,
leer je liedjes uit mijn hoofd,
toon me hoe je noten buigt,
bekoor mijn net- en trommelvlies
tot het einde der tijden
voor mijn part,
en jouw partituur
slaat een bres in mijn verlangen,
voedt tornado's aan mijn geest,
niet gestreeld maar geschud,
door elkaar en in elkaar,
vervolmaakt de symbiose
van mijn wereld en de jouwe,
ongebreideld, onbehouwen.
Laat je tong mijn oorschelp strelen,
als een laken door de wind.
Isobaren isoleren tevens
tevergeefse smachten,
en je nestelt klare klanken
diep in't dorre woekerwoud
van mijn teerbeminde wensen van
jij in mijn platenkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten