dinsdag 24 december 2013

Jaaroverzicht: Mijn 2013

Januari

12 januari: Zeer boeiende dag in Antwerpen met '24 Uur Podium', waaronder lezingen, kunst, theater, poëzie en muziek, en een knaller van een allerlaatste optreden van coverband Nier Van A.

20 januari: In het drukkerijmuseum van Meppel organiseert tijdschrift Droomstof, waarin mijn kortverhaal 'Het Woud' verschijnt, de Literaire Namiddag. Hier lees ik gedichten, 'Het Woud' en een fragment uit Als een Ballon voor. Ik ontmoet er heel wat schrijvers uit Drenthe en Overijssel, een compleet nieuwe wereld voor mij. Door hevige sneeuwval kan ik pas de dag nadien mijn lange reis terug naar Antwerpen maken.

24 januari: De laatste Stand-Up Tragedy waar ik aan deel neem. Het concept, dat zo 2012 is, lijkt wat te zijn doodgebloed.

26 januari: Burgerlijke ongehoorzaamheid kan ludiek zijn. Als reactie tegen GAS-boetes gaat heel wat volk sneeuwballen gooien in het Stadspark. 's Avonds opent Drink My Puke voor onder meer Incinerate op het Instant Death Fest in Lier.

27 januari: In een ijskoude studio in Jette doe ik mee aan de opnames voor Nabil Khazzaka's nieuwste videoclip 'The Moorlough Shore'. Futuristisch!

Februari

2 februari: Het optreden van O.Children, iets waar ik al jaren naar uitkeek, in Brussel loopt zo hard uit dat ik maar de helft van zien. Bummer!

3 februari: Ik ga op daguitstap naar Bonn. Onderweg ontmoet ik een wel zeer interessante dame.

4 februari: Voor het eerst ben ik te gast op You On Stage in Kavka. Hier zal ik nog vaak aan deelnemen.

9 februari: Ik bezoek Aalst en Erembodegem in het teken van Boons De Kapellekensbaan.

12 februari: Twee dagen Euro Disney.

16 februari: Bijna zes dagen lang vertoef ik in Athene, een grote bron van inspiratie voor m'n volgende roman. Ik voer gesprekken die ik nooit zal vergeten. Ook de Griekse landschappen en monumenten zijn onvergetelijk.

23 februari: Ik ben te gast bij Collectief Dichterbij op een huiskamerconcert bij Deborah Langman in Turnhout.

Maart

10 maart: Ik lees voor uit m'n roman op Common Café in Zaal Elcker-Ik.

17 maart: Drink My Puke speelt in de Chaos Bar. Memorabel optreden met Merciless Precision.

30 maart: Voor de tweede keer speelt Anale Bezem in de Vort'n Vis, op een nieuwe locatie aan de rand van Ieper.

April

4 april: Crapfest, een minifestival om negen jaar Anale Bezem te vieren, met naast de headliner ook nog Drink My Puke, Rotten Hond, Scumbagsaurus en Kiekestront.

6 april: In het spoor van Emile Zola vertoef ik een dag en een nacht in de Franse hoofdstad.

10 april: Geslaagde eerste editie van Ballonnenvrees, mijn eigen event, in't Werkhuys, Borgerhout.

25 april: Ik ben te gast op de opendeurdag van KuVaLe in een oud Leuvens klooster.

Mei

1 mei: Op de Dag van de Arbeid lees ik voor uit Als een Ballon op het Feest van den Boom in 't Werkhuys. Société Anonyme en een heerlijke volkskeuken sluiten de geslaagde dag af.

6 mei: Drink My Puke opent voor twee internationale speedcorebands in de Music City.

8 mei: Ik neem de nachtbus naar Berlijn om er voor de rest van de week bij Joke te verblijven.

21 mei: Sterk optreden van Deerhunter in de AB.

Juni

1 juni: 14-daagse reis in het oosten van Frankrijk, van de Auvergne tot de Elzas.

22 juni: Twee dagen lang acteer ik in Von Solo's kortfilm Dood Aan de Powezie! 

26 juni: Tweede editie van Ballonnenvrees.

27 juni: Ik lees 'Het Woud' op het Fenix Festival in het Provinciehuis.

Juli

5 juli: dEUS geeft een verrassingsconcert in de Petrol. Heel erg goed optreden!

13 juli: Onder meer Carlos Santana en Bruce Springsteen op Werchter Classic.

21 juli: Ik lees gedichten op de Gentse Feesten: Dichters In't Raam!

Augustus

3 augustus: Na twee dagen Linkerwoofer zak ik af naar de Kavka, waar ik op Museumnacht op You On Stage Diamond Edition optreed.

14 augustus: Mijn eerste deelname aan de Grab the Mic Wednesdays in de Zomerfabriek. Boeiende avonden.

17 augustus: Drink My Puke opent op 10 Years Vettige Kanarie in 't Jop.

September

1 september: Inspirerende vier dagen Italië. Ik besluit op mezelf Italiaans te beginnen leren.

11 september: Dez Mona viert hun tien jarig bestaan in De Studio. Veel gastmuzikanten maken het innemende concert compleet.

12 september: Ik doe nog eens een Muzeval, dat was lang geleden.

14 september: Dagje Parijs in het spoor van Alexandre Dumas.

27 september: Legendarisch concert van Kapitan Korsakov in Trix. Zwaar rockfeestje.

29 september: Ik lees een gedicht voor op het event Woeker! van Woordwasdraad.

Oktober

4 oktober: Dansen op Fuck Buttons in de AB. Bezwerend en hypnotiserend concert.

6 oktober: Ik treed nog eens 'internationaal' op. Dit op Derrels maandelijkse vrije podium Rederijk Pepperplus in De Gouden Bal in Eindhoven. Het eerste van vijf performances op één week tijd.

8 oktober: Met Jeroen naar de VRT om daar bij Linde Merckpoel van Studio Brussel m'n gloednieuwe gedicht 'Gitaarmeisje' op de radio te brengen op De Grote Prijs Linde Merckpoel.

9 oktober: De derde Ballonnenvrees in 't Werkhuys is alweer een meer dan geslaagde avond.

12 oktober: Ik lees poëzie voor op De Sprekende Ezels in Turnhout.

15 oktober: Op een exclusieve Read & Meet in de Passa Porta boekenwinkel in Brussel wordt in gesloten kring The Rotters' Club van Jonathan Coe besproken, mét Jonathan Coe.

16 oktober: Jonathan Coe stelt zijn nieuwste roman Expo 58 voor in een van de bollen van het Atomium.

24 oktober: Ik lees voor de allereerste keer voor uit Verdwenen, mijn nog te verschijnen tweede roman, dit op de wel zeer speciale locatie van het MAS. Nadien een wild gemaskerd bal.

30 oktober: Vierde keer Ballonnenvrees, deze keer eens in De Kleine Hedonist en met als extra de avant-première van kortfilm Dood Aan de Powezie!

November

1 november: Weekend in Luxemburg om wat te schrijven en rond te reizen.

17 november: Het literaire en muzikale festival Crossing Border.

18 november: Nick Cave en zijn Bad Seeds knallen in de Lotto Arena.



25 november: Onverwacht optreden op De Sprekende Ezels in Antwerpen.

27 november: Gedichten voorlezen tijdens de Kotroute op de wel heel speciale locatie van het Rockoxhuis.

30 november: Derrel en Nancy's literaire neobeatnik festival B.@.M. in Eindhoven, met onder meer enkele van m'n gedichten en een meteen onderbroken optreden van Drink My Puke, gevolgd door heel wat gedoe. Geen beat zonder chaos.

December

1 december: Drink My Puke speelt op Rederijk Pepperplus in De Gouden Bal. Verder nog enkele gedichten.

9 december: Gedichten voorlezen op De Sprekende Ezels in Leuven.

12 december: Eerste editie van Gedempte Tongen, een nieuw poëtisch concept van Yannick Moyson, Charlotte Van den Broeck en mij, in de Cabron.

14 december: Mijn vierde optreden met De Sprekende Ezels, deze keer weer in Turnhout.

21 december: Twee nachtelijke setjes poëzie gebracht in 't Werkhuys op de 24 uur podium voor Music For Life, De Warmste Week, ten voordele van rolstoelschommels.

23 december: Mijn allereerste performance in Brussel, dit met De Sprekende Ezels, in de Monk. Rumoerig publiek, maar strak gespeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten