dinsdag 16 mei 2017

Veelvraat

Speciaal voor De Nacht van Robbe, een benefietavond in de Arenbergschouwburg om opbrengsten in de zamelen voor Hollywood aan de Schelde, de documentaire van filmmaker Robbe De Hert, richtte ik samen met Tom Tiest (The Valerie Solanas, S.M.A.L.L.) de band Veelvraat op. In Bar Lokal hadden we de eer om onze bevreemdende clash tussen proza en elektronica ten berde te brengen.

Maar eerst maakte Danny Quintelier met DQPIX deze knappe fotoshoot om het ego van dit excentrieke duo te strelen (de pels van zo'n veelvraat is trouwens best zacht om te aaien, try it). Een selectie.


Marjan De Ridder ontwierp eerder dit voorjaar al dit veelzeggende logo voor Veelvraat. En like ons alvast even op Facebook. Verder kan je het integrale optreden hieronder bekijken. Met dank aan Lisa Deckers voor de beelden.


"Is this real or reel? Leef ik in een filmwiel? Magisch realistisch leven doe je best zonder ziel. Je staat te wachten op de tram. May the force be with you. Ik jaag op spoken achter het behang maar enkel bot dat ik vang. De fictie druipt hier van de muren. Kan mijn hoofd niet draaien of doorbreek wel ergens een wand. Film is van een mug een olifant, en die laatste staalhard negeren. Film is stilzwijgen regeren. De voyeur met de popcorn en stiekem masturberen. We gaan naar de cinema om te kleineren. Geen kans op catharsis met een puistenbek vol paprikachips, want alle personages zijn vreemden. Het zal ze leren. Wij steken de draak met the rich and the famous, weigeren daarna zelfkennis te incasseren."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten